Att skapa tillväxt och lönsamhet i de mindre och medelstora företagen är något av en ödesfråga för Sverige som framtida industrination. Björn Sandström har under många år fokuserat på affärsutveckling i denna typ av företag och organisationer.
Sedan slutet av 80-talet har han också genomfört ett stort antal träningsprogram i affärsutveckling. Ca 500 konsulter och ett par tusen företag har omfattats av programmet, som gett påtagligt positiva resultat.
Boken beskriver, förklarar och ger exempel på de mest centrala verktygen för affärsutveckling. Lyckad affärsutveckling är emellertid en förändringsprocess som ständigt måste pågå. Vi rekommenderar därför att bokens verktygslåda kombineras med processmetodikens grunder, som Björn Sandström tidigare beskrivet i boken
bestnr=40657">Att lyckas som förändringsledare.
Tillsammans ger dessa två böcker svar på hur vi kan skapa småskalig tillväxt och god lönsamhet i mindre och medelstora företag och organisationer.
Björn Sandström är konsult och utbildare inom Master Team, ett nätverk av konsulter med huvudinriktning på strategisk/taktisk affärsutveckling. Tidigare överstelöjtnant och ansvarig för strategiutbildningen vid Militärhögskolan. Medlem i International Institute for Strategic Studies i London samt författare till bl a böckerna Marknadskrigföring och Business Intelligence.
Andra böcker med samma författare
bestnr=40657">Att lyckas som förändringsledare
bestnr=40721">Att lyckas som operativ ledare