Över tjugo års praktisk tillämpning har visat att denna boks koncept gör det möjligt att motivera högre priser.
Boken ger en helhetssyn över Rosvalls koncept för kundvärdebaserad pris- och affärsutveckling. Rosvall presenterar bl. a en operativ modell som visar hur du praktiskt går tillväga för att utveckla, ”paketera” och prissätta erbjudanden efter kundvärde. Modellen behandlar prissättningen som en integrerad del i affärsutvecklingsprocessen.
Med en djupgående kundvärdeanalys som grund beaktas prissättningsmöjligheterna redan då erbjudandet utformas. Grundlig hänsyn tas till hur värde och pris skall kommuniceras och försvaras hos kun-den. En avgörande del är att företagets medarbetare, som ett delmoment i modellen, kontrollerar att de kan kommunicera erbjudandets värde samt rimligheten i ett kundvärdebaserat pris.
Modellen är unik genom att den har utvecklats under över 20 års praktisk tillämpning i små och stora företag.
"Rosvall förmedlar ett gediget, banbrytande koncept på ett lättfattligt och praktiskt sätt. Ett måste för marknadsförare av komplexa produkter och system"
Rolf Jansson
Koncernchef, ADERA